Vanlige spørsmål

Trenger jeg henvisning for hjelp fra klinisk ernæringsfysiolog?

Nei, du trenger ikke henvisning. Enn så lenge så finnes det desverre ingen refusjonsavtale med kliniske ernæringsfysiologer i kommunen.

Skal jeg skrive opp hva jeg spiser og drikker før konsultasjon?

Nei, det trenger du ikke. Det er slitsomt å føre kostholdsdagbok så det skal du slippe. Vi trenger ikke full oversikt over detaljer for å hjelpe med gode løsninger og produksjon av kostholdsplan. Husk at vår oppgave er å gjøre det lettest mulig for deg. Da må du slippe kjedsommelig matvareregistrering

Skal jeg telle kalorier?

Nei, det skal du absolutt ikke 🙂 Det er altfor slitsomt og krevende. Og for mange er dette starten på et anstrengt forhold til mat. Vi skal hjelpe deg med et avslappet forhold til mat. Du skal spise «mat» ikke «tall» 

Må jeg veie maten min?

nei, det skal du absolutt ikke. Det er igjen veldig styrete og slitsomt. Vi må holde det enkelt. kosthold og vekt handler om «ca». Vi er svært gode på «ca» og dette skal vi lære deg og tydeliggjøre i din fleksible kostholdsplan. Varig vekttap handler om trygghet om mengder, kjennskap til kroppslige signaler, og støtte til å håndtere vanskelige situasjoner og følelser.

Må jeg kutte ut sjokolade, potetgull, vin osv?

Nei, det må du ikke. Får å få til varig vekttap må vi jobbe med å øve på de ting og egenskaper som du har bruk for resten av livet. Du skal kose deg med mat og drikke som du tenker er usunt resten av livet. Da må vi også inkludere kosemat og kosedrikke i kostholdsstrategien din. Alt handler om riktige mengder. Dine riktige mengder. Dette får du bruk for resten av livet. Vi hjelper deg med dette. Du får din personlige «kosekvote». Du bestemmer selv innholdet

Fra Bloggen

13 viktige ingredienser til enklere kostholdsplan

13 viktige ingredienser til enklere kostholdsplan

Etter 15 år i bransjen er det noen tydelige elementer som gjør seg gjeldende for effektivt og trivelig vekttap som varer. La oss hjelpe deg å velge endringer. Et viktig prinsipp er at vi tydeliggjør, og du bestemmer. Du bestemmer vekttapshastighet, kosekvote, og hva du vil spise.

Fem tankesett avgjørende for varig vektnedgang

Fem tankesett avgjørende for varig vektnedgang

Tanker skaper følelser. Ikke la feil tankesett ødelegge for vekttapet ditt. og ikke la vekttapet ødelegge for livet ditt. Øv på disse fem tankesettene og start med et triveligere vekttapsprosjekt du kan leve med

WP Feedback

Dive straight into the feedback!
Login below and you can start commenting using your own user instantly