Muskelbygging

Muskelbygging kan være målet i seg selv, eller det kan være med formål om å støtte til økt prestasjon, eller overskudd til daglige gjøremål. Dette er aktuelt for alle aldre og alle kjønn. 

 

 

Om du ønsker å bygge mest mulig muskelmasse på kort tid, eller om du ønsker å styrke kroppen for funksjon og helse, så er det samme kostholdsprinsipper som ligger til grunn for god effekt. Forskjellen er at tiltak og justeringer  må individualiseres for gjennomføring slik at det passer til ulik hverdag og livsstil. 

 

Muskelbygging og protein

 

 

Muskelbygging og protein er viktig. Det er riktig, men det er langt i fra det eneste som må være på plass for god effekt. Hormonpåvirkning (spesielt tilrettelegging for kroppens naturlig produksjon og utskillelse av testosteron og veksthormon), mengde karbohydrat per måltid, og en rekke andre næringsstoffer som yter en effekt i styrking av muskulatur. Nok overskudd til treningsøkter er også viktig for at trening skal være lystbetont og øke sjansen for flere økter av god kvalitet. Med god kvalitet mener vi at du har gnist og energi nok til å trene intensivt og effektivt.

 

 

Det er mange myter innen mat, kosttilskudd og trening. Desverre går dette i mange tilfeller på bekostning av potensialet for god treningseffekt. Med riktig fokus og prioriteringer kan de fleste oppnå enda bedre effekt av treningen sin. Vi hjelper deg å tydeliggjøre og inkorporere de viktigste kostholdsgrep for effektive resultater. I samarbeid med deg setter opp et fleksibelt kostholdsfundament som lar seg kombinere med andre viktige ting i livet.

 

 

Du behøver ikke å gi avkall på andre hyggelige ting i livet selvom du ønsker å bygge muskler, og en sterkere kropp. Vi hjelper deg å finne balansen du kan trives med. Se også vår side om treningsernæring.

 

Emner: Muskelbygging og protein, kosthold, trening

Ønsker du hjelp av oss?

  • Videokonsultasjon – Enkel tilgang på ernæringsfysiolog.
  • Tydelige tiltak – Oppfølging for mestring.
  • Fleksibel kostholdsplan – En plan det går ann å følge.
  • Avslappet forhold til mat – Vi har kompetansen som gjør det lettere.
  • INGEN strategi krever kaloritelling, veiing av mat, eller kostdagbok.
  • Parallell hjelp – Muskelbygging og trenger hjelp med mageplager?
  • Videokonsultasjon – Enkel tilgang på ernæringsfysiolog.
  • Tydelige tiltak – Oppfølging for mestring.
  • Fleksibel kostholdsplan – En plan det går ann å følge.
  • Avslappet forhold til mat – Vi har kompetansen som gjør det lettere.
  • INGEN strategi krever kaloritelling, veiing av mat, eller kostdagbok.
  • Parallell hjelp – Muskelbygging og trenger hjelp med mageplager?

Takk for interessen for vårt webinar om vektnedgang!

Registrer deg i skjema under - og du vil motta tilgang på epost innen kort tid.


Ved registrering melder du deg på vårt nyhetsbrev. Du vil ikke motta mange eposter fra oss. Kun info om kampanjer ved noen sjeldne anledninger.
* må fylles ut