Prestasjon og trening

God og vedvarende prestasjonsutvikling handler først og fremst om optimal balanse mellom trening og påfyll av næring over tid. Dette er ikke alltid så lett. Spesielt ikke når det blir mye trening som skal sjongleres sammen med andre oppgaver i livet. Eller når treningsmengden blir så stor at det er vanskelig å følge opp med “nok mengde næring”.

God og vedvarende prestasjonsutvikling handler først og fremst om optimal balanse mellom trening og påfyll av næring over tid. Dette er ikke alltid så lett. Spesielt ikke når det blir mye trening som skal sjongleres sammen med andre oppgaver i livet. Eller når treningsmengden blir så stor at det er vanskelig å følge opp med “nok mengde næring”.

Kostholdsfundament

 

På lik linje med en treningsplan, er det svært nyttig med en plan på kosthold som er tilpasset den treningsmengden og type trening man utfører. Og ikke minst en veileder som på oversiktlig vis tar hensyn til ulike dager og perioder. Forskjellen på et kostholdsfundament og en treningsplan er at kosthold ikke er avgrenset til noen timer i løpet av dagen. Dette setter sine krav til at en plan på kosthold er fleksibel nok til å ivareta et innholdsrikt liv, samtidig som det er konkret nok til at du får den optimale treningseffekten og prestasjonsutviklingen du er på jakt etter. Denne balansen er vi gode på. Kunsten er å strukturere kosthold som støtter trening med hensyn til dag-, uke- og periodevariasjoner, med minst mulig kompleksitet og minst mulig “antall ark”. Da er det like nyttig å bruke som en avgrenset treningsplan. Uten at du føler på et “matfengsel”.

 

Individuell tilpasning

 

Vi tar hensyn til og hjelper deg med individualiseringer på de viktigste ernæringaspekter for optimal prestasjon og utvikling. Som ved alt annet på tema kosthold, helse og prestasjon så er riktig energiinntak styrende fordi det påvirker hormoner avgjørende for restitusjon og utvikling. Dette handler om kalorier, men vi ønsker at du skal slippe å telle eller veie dem. Vi tar oss av dette. Du trenger en praktisk veileder som krever minst mulig av deg, slik at du kan fokusere på det du synes er gøy. Da utvikler du deg. 

 

I tillegg optimaliserer vi kostholdet ditt for høykvalitetsprotein (les: essensielle aminosyrer og leucin), glykogenlagerfylling (les: bensin til muskler til trening og restitusjon), næring under trening, og nok påfyll av næringsstoffer og byggesteiner som opprettholder andre viktige funksjoner i kroppen. 

 

Vi kombinerer prestasjon, helse og livskvalitet slik at du kan utvikle deg over tid.

 

Til ettertanke: Riktig måltidsmønster er viktigste utgangspunkt for å imøtekomme alle elementene omtalt over. Du er avhengig av hyppig kontaktpunkter med mat for optimal uttelling av trening. Blir du “skrubbsulten”? Det har du ikke tid til for optimalt prestasjonsutvikling. Vi forklarer deg sammenhengene og hjelper deg med justeringer i ditt personlige kostholdsfundament.

Kostholdsfundament

 

På lik linje med en treningsplan, er det svært nyttig med en plan på kosthold som er tilpasset den treningsmengden og type trening man utfører. Og ikke minst en veileder som på oversiktlig vis tar hensyn til ulike dager og perioder. Forskjellen på et kostholdsfundament og en treningsplan er at kosthold ikke er avgrenset til noen timer i løpet av dagen. Dette setter sine krav til at en plan på kosthold er fleksibel nok til å ivareta et innholdsrikt liv, samtidig som det er konkret nok til at du får den optimale treningseffekten og prestasjonsutviklingen du er på jakt etter. Denne balansen er vi gode på. Kunsten er å strukturere kosthold som støtter trening med hensyn til dag-, uke- og periodevariasjoner, med minst mulig kompleksitet og minst mulig “antall ark”. Da er det like nyttig å bruke som en avgrenset treningsplan. Uten at du føler på et “matfengsel”.

 

Individuell tilpasning

 

Vi tar hensyn til og hjelper deg med individualiseringer på de viktigste ernæringaspekter for optimal prestasjon og utvikling. Som ved alt annet på tema kosthold, helse og prestasjon så er riktig energiinntak styrende fordi det påvirker hormoner avgjørende for restitusjon og utvikling. Dette handler om kalorier, men vi ønsker at du skal slippe å telle eller veie dem. Vi tar oss av dette. Du trenger en praktisk veileder som krever minst mulig av deg, slik at du kan fokusere på det du synes er gøy. Da utvikler du deg. 

 

I tillegg optimaliserer vi kostholdet ditt for høykvalitetsprotein (les: essensielle aminosyrer og leucin), glykogenlagerfylling (les: bensin til muskler til trening og restitusjon), næring under trening, og nok påfyll av næringsstoffer og byggesteiner som opprettholder andre viktige funksjoner i kroppen. 

 

Vi kombinerer prestasjon, helse og livskvalitet slik at du kan utvikle deg over tid.

 

Til ettertanke: Riktig måltidsmønster er viktigste utgangspunkt for å imøtekomme alle elementene omtalt over. Du er avhengig av hyppig kontaktpunkter med mat for optimal uttelling av trening. Blir du “skrubbsulten”? Det har du ikke tid til for optimalt prestasjonsutvikling. Vi forklarer deg sammenhengene og hjelper deg med justeringer i ditt personlige kostholdsfundament.

Vi tilbyr

Videokonsultasjon    

Dyktige veiledere    

Fleksibel kostholdsplan    –

Bærekraftig tilnærming    –

Parallell hjelp    –

Avslappet forhold til mat  

Enkel tilgang på ernæringsfysiolog. 

Endringer tilpasset deg og dine preferanser.

En plan det går an å følge.

Ingen kaloritelling, veiing av mat, eller kostdagbok.

Prestasjonsutvikling og har mageplager?

Vi har kompetansen som gjør det lettere.

Vi tilbyr

Videokonsultasjon

Dyktige ernæringsfysiologer

Bærekraftig tilnærming

Fleksibel kostholdsplan

Fokus på avslappet forhold til mat 

Takk for interessen for vårt webinar om vektnedgang!

Registrer deg i skjema under - og du vil motta tilgang på epost innen kort tid.


Ved registrering melder du deg på vårt nyhetsbrev. Du vil ikke motta mange eposter fra oss. Kun info om kampanjer ved noen sjeldne anledninger.
* må fylles ut