Treningsernæring

Treningsernæring

  • Trening og kosthold går hånd i hånd.
 
  • For godt utbytte av tiden man bruker til trening er det avgjørende å kjenne til, og fokusere på treningsernæring parallellt med aktivitet.
 
  • Sørg for at du gjennomfører grunnleggende kostholdstiltak slik at prestasjon, utvikling og restitusjon optimaliseres – da blir det enda morsommere å trene!
  • Trening og kosthold går hånd i hånd.
 
  • For godt utbytte av tiden man bruker til trening er det avgjørende å kjenne til, og fokusere på treningsernæring parallellt med aktivitet.
 
  • Sørg for at du gjennomfører grunnleggende kostholdstiltak slik at prestasjon, utvikling og restitusjon optimaliseres – da blir det enda morsommere å trene!
trening
trening

Kosthold er avgjørende for prestasjon, så vell som for restitusjon etter skade. Her har mange et stort potensiale som vil kunne øke treningsglede, redusere risiko for skade og støtte til effektiv rehabilitering når man har vært uheldig.

 

LES MER OM AKTUELLE EMNER:

Kosthold er avgjørende for prestasjon, så vell som for restitusjon etter skade. Her har mange et stort potensiale som vil kunne øke treningsglede, redusere risiko for skade og støtte til effektiv restitusjon når man har vært uheldig.

 

LES MER OM AKTUELLE EMNER:

Riktig ernæring og trening er for de fleste avgjørende for helse og livskvalitet

Riktig ernæring og trening er for de fleste avgjørende for helse og livskvalitet

Om man trener i ny og ne, eller henter helse og glede med rolige turer i skog og mark, så er ikke kosthold avgjørende. Men, om man liker å gå hardere til verks med treningen sin, innen kondisjon eller styrke, så spiller kosthold en svært stor rolle for et godt utbytte. Gode kostholdsprioriteringer og riktig treningsernæring gjør treningen svært mye morsommere og lettere. 

 

Riktig mengde mat

 

Den største fellen mange går i er «for lite mengde mat» i forhold til sitt aktivitetsnivå. Man er avhengig av nok mengde «bensin på tanken» for et såkalt anabolt- / oppbyggende miljø i kroppen. Det er her hormoner som trigger restitusjon og prestasjon trives best. Dette gjelder på dager med trening, så vell som på dager uten trening. Kroppen restituerer, bygger muskler og lader opp batteriene i form av glykogenfylling i flere dager etter tøffe økter. 

 

Kosthold etter trening

 

Kosthold etter trening har fått mye oppmerksomhet og ja, det kan være viktig å «fylle på» med noe gunstig næring etter trening, men et kosthold som støtter til utvikling handler vell så mye om hva man spiser i løpet av dagen før treningen skal gjennomføres (og dagen før). Vi hjelper deg å sette rutine, tilpasset din hverdag, som aktiverer alle døgnets timer til restitusjon- og prestasjonsutvikling. Da blir det fart på sakene.

 

Kom i gang med riktig treningsernæring

 

Kom i gang med riktig treningsernæring med oss. Ta gjerne kontakt med en av våre dyktige ernæringsfysiologer som kan hjelpe deg med å sette opp en personlig tilpasset kostholdsplan. Bestill time under.

Om man trener i ny og ne, eller henter helse og glede med rolige turer i skog og mark, så er ikke kosthold avgjørende. Men, om man liker å gå hardere til verks med treningen sin, innen kondisjon eller styrke, så spiller kosthold en svært stor rolle for et godt utbytte. Gode kostholdsprioriteringer gjør treningen svært mye morsommere og lettere. 

 

Riktig mengde mat

 

Den største fellen mange går i er «for lite mengde mat» i forhold til sitt aktivitetsnivå. Man er avhengig av nok mengde «bensin på tanken» for et såkalt anabolt- / oppbyggende miljø i kroppen. Det er her hormoner som trigger restitusjon og prestasjon trives best. Dette gjelder på dager med trening, så vell som på dager uten trening. Kroppen restituerer, bygger muskler og lader opp batteriene i form av glykogenfylling i flere dager etter tøffe økter. 

 

Kosthold etter trening

 

Kosthold etter trening har fått mye oppmerksomhet og ja, det kan være viktig å «fylle på» med noe gunstig næring etter trening, men et kosthold som støtter til utvikling handler vell så mye om hva man spiser i løpet av dagen før treningen skal gjennomføres (og dagen før). Vi hjelper deg å sette rutine, tilpasset din hverdag, som aktiverer alle døgnets timer til restitusjon- og prestasjonsutvikling. Da blir det fart på sakene.

 

Kom i gang med riktig treningsernæring

 

Kom i gang med riktig treningsernæring med oss. Ta gjerne kontakt med en av våre dyktige ernæringsfysiologer som kan hjelpe deg med å sette opp en personlig tilpasset kostholdsplan. Bestill time under.

Vi tilbyr

Videokonsultasjon    

Dyktige veiledere    

Fleksibel kostholdsplan    –

Bærekraftig tilnærming    –

Parallell hjelp    –

Avslappet forhold til mat  

Enkel tilgang på ernæringsfysiolog. 

Endringer tilpasset deg og dine preferanser.

En plan det går an å følge.

Ingen kaloritelling, veiing av mat, eller kostdagbok.

Har du mageplager i tillegg til et treningsmål?

Vi har kompetansen som gjør det lettere.

Vi tilbyr

Videokonsultasjon

Dyktige ernæringsfysiologer

Bærekraftig tilnærming

Fleksibel kostholdsplan

Fokus på avslappet forhold til mat 

Andre gode kilder til informasjon om trening- og idrettsernæring:

Andre gode kilder til informasjon om trening- og idrettsernæring:

Takk for interessen for vårt webinar om vektnedgang!

Registrer deg i skjema under - og du vil motta tilgang på epost innen kort tid.


Ved registrering melder du deg på vårt nyhetsbrev. Du vil ikke motta mange eposter fra oss. Kun info om kampanjer ved noen sjeldne anledninger.
* må fylles ut